Renault

Renault skozi leta

Renault ima bogato zgodovino in tradicijo. Francosko multinacionalno podjetje je bilo ustvarjeno leta 1899 in je na svoji poti doživelo številne vzpone in padce, sodelovalo je z mnogimi konkurenčnimi podjetji, se preizkusilo v nekaterih drugih panogah, aktivno sodelovali v prvi in drugi svetovni vojni in uspešno sledili vsem svetovnim trendim na področju avto industrije.

Renault ima proizvodnjo v mnogih državah in ponosni smo lahko, da imamo tudi v Sloveniji Novomeški Revoz, ki že vrsto let izdeluje različne modele Renaulta.

Renault je v svoji zgodovini proizvajal avtomobile, kombije, tanke, tovornjake, traktorje, cisterne, avtobuse in tudi avtodome. Leta 2016 je bil deveti največji proizvajalec avtomobilov na svetu glede na obseg proizvodnje. Sedeš Renaulta se že vrsto let nahaja v Boulogne-Bullancourtu v bližini Pariza. Renault aktivno sodeluje z ostalimi podjetji, kjer ima tudi nekaj svojega deleža. Tako ima v podjetju Nissan več kot 40 % delež in si lasti številne druge družbe za avtomobilska financiranja, distribucijo in proizvodnjo avtomobilskih delov.

V Renault je že vrsto let vključena tudi Francoska vlada, ki ima velik vpliv tudi na njihovo poslovanje.

Renault

V avtomobilski indstriji je v zadnjih letih prehod na električna vozila pomenil velike investicije. Tako so v Ranutlu skupaj z Nissanom v razvoj električnih vozil vložili kar 4 miljarde evrov (od leta 2011).

Na področju športa so vpleteni v avtomobilske dirke, kot je rally in Fromolo (1 in E).

Kako se je vse skupaj začelo?

Najbrž se zanimate kako se je vse skupaj začelo. Kako narediti prvo vozilo in ustvariti globalno prepoznano znamko? Kakšna je bila pot Renaulta in kaj vse so morali na svoji poti narediti. Renault je leta 1899 ustvaril Louis Renault. S pomočjo dveh bretov je naredil več različnih prototipov. Vsak izmed njih je bil zadolžen za določen del v podjetju.

 

Renault_Celtaquate_Berline_1935

Prvi Renault je bil prodan 24.12.1898 prijatelju Louisjevega očeta. Vse do leta 1903 je Renault motorje kupoval od De Dion-Bouota, nato pa jih je začel izdelovati sam. Avtomobilska industrija v tistih letih še ni začela cveteti, saj si je vozilo lahko privoščila le peščica ljudi. Prvo večje naročilo je tako prišlo šele leta 1905 iz strani taksistov. Kot zanimivost lahko povemo, da so prav ta vozila kasneje uporabljali za prevoz vojakov v prvi svetovni vojni. Prav prodaja taxi vozil se je zgodila tudi v Londonu.

 

Renault je zelo zgodaj spodbujal svoj ugled inovacij. Takrat so bili avtomobili luksuzni predmeti. Cena najmanjšega takratnega vozila je bila 3000 frankov – povprečna delavska plača desetih let.

Leta 1905 je podjetje uvedlo masovno proizvodnjo. Renault je v predvojnih letih proizvajal tudi avtobuse in komercialna tovorna vozila. Prvi pravi komercialni tovornjak iz podjetja je bil uveden leta 1906.

Med prvo svetovno vojno je proizvodnjo moral prilagoditi vojaški industriji – vojaške letalske motorje (prvi motorji letal Rolls-Royce so bili Renault V8) in vojaška vozila – revolucionarni tank Renault FT. 

Vojaški načrti podjetja so bili tako uspešni, da je Louis za svoje delo prejel Legijo časti. Družba je izvažala motorje ameriškim proizvajalcem avtomobilov za uporabo v avtomobilih.

 

Leta 1936 je Ranault prvič prizadela gostodarska kriza. Prodati so morali letalski in livarski odelek in se osredotočiti zgolj na avtomobilsko poslovanje. Sledile so stavke, nemirje delavcev in izguba službe 2000 ljudi.

Druga svetovna vojna je v Evropi pustila močne posledice na prav vse. Renault je tako med leti 1939 in 1944 doživel številne padce in se moral prilagoditi vojnim razmeram. Francija je leta 1940 podpisala kapitualcija, vseeno pa je Louis Renault zavrnil proizvodnjo tankov za nacistično Nemčijo, ki je prevzela nadzor nad vsemi njegovimi proizvodnjimi kapacitetami. Zavezniške sile so seveda njegove tovarne začele bombandirati z okoli 460 metričnih tok različnih bomb. Posledice so bile usodne za mnoge civiliste.

Po drugi svetovni vojni se je Renault postopoma pobiral in začel z širitvijo na nove trge. Prvi večji preobrat se je zgodil z modelom Renault 5 leta 1972. V sedemdesetih letih so se razširili v različne panoge po vsem svetu, vključno z Azijo in Severno Ameriko.

Sledila so leta številnih partnerstev z American Motors Corporation, Volvotom, Mercedes-Benzu in številnimi drugimi.

Leta 1980 je Renault proizvedel 2.053.677 avtomobilov in lahkih gospodarskih vozil – Renault 4, 5, 6, 7, 12, 14, 16, 18, 20 in 30 – lahka gospodarska vozila so bila 4, 5 in 12 Société in Estafette.

Med leti 1984 in 1987 je zaradi finančne nestabilnosti morala posredovati tudi Francoska vlada in pomagati pri reševanju podjetja, ki je trajalo tri leta, da je Renault postal finančno stabilen.

Kaj se je z Renaultom dogajalo v zadnjih letih?

Renault_sport_RS

Družba je bila privatizirana leta 1996. Ta nova svoboda je podjetju omogočila, da se je ponovno preselila na trge v Vzhodni Evropi in Južni Ameriki, vključno z novo tovarno v Braziliji in nadgradnjo infrastrukture v Argentini in Turčiji.

V letu 2013 je bilo proizvedenih več kot 100.000 vozil. Renault pričakuje, da bo sčasoma povečal proizvodnjo v tovarni Tangier na 400.000 vozil na leto. V letu 2010 je Renault povečal svoja prizadevanja za pridobitev tržnega deleža na kitajskem trgu. Leta 2013 je ustanovila skupno podjetje z Dongfeng Motor Group, imenovano Dongfeng Renault, ki temelji na neuspešnem prejšnjem poslu s kitajsko družbo Sanjiang.

V letu 2017 je vlada prodala nazaj delnice in se vrnila na 15-odstotni delež, kot je bilo dogovorjeno z Renaultom. V letu 2016 je Renault spremenil stališče o sposobnosti preživetja malih (B-segmentov) dizelskih avtomobilov v Evropi, saj so postali precej dražji – novi zakoni o emisijah in afera Volkswagnovih izpustov.

Po aretaciji Ghosna je glavni izvršni direktor in namestnik direktorja podjetja postal vršilec dolžnosti predsednika uprave in direktor uprave Philippe Lagayette, vd predsednika. Januarja 2019 je Renault po odstopu Ghosna objavil, da je za predsednika in izvršnega direktorja Bolloréja imenoval Jean-Dominique Senarda.

renault talisman

Renautl je zagotovo ena izmed najbolj razširjenih avtomobilskih znamk pocelotnem svetu. Prepričani smo, da lahko prav vsak našteje nekaj njihovih znanih modelov, kot je naprimer Clio, Megan, Captur, ….

V začetku našega članka smo vam posredovali povezavo do prodajalca teh vozil, ki v Sloveniji na letni ravni proda najevčje število teh vozil. Prodajni svetovalci vam bodo pomagali pri izbiri pravega modela in opreme. Na voljo pa boste imeli tudi številne modele rabljenih vozil z široko izbiro financiranja.